tirsdag 4. juli 2017

«Lufte gaupene» av Julie T. Stangebye

Utgitt av Gyldendal 2017

Jeg-personen i romanen er ei ung kvinne som i romanens nåtid er kjæreste og samboer med Viktor. Hun sliter litt med å finne seg rette eller slå seg til ro, tenker tilbake på hvordan de møttes og nærmet seg hverandre, og hun tenker også tilbake på tida før de ble sammen, da hun tydeligvis hadde et nært forhold til venninna Pernille. For øvrig synes jeg det er vanskelig å fortelle noe om handlingen i boka.

Jeg likte boka, synes forfatteren skriver originalt og godt, men jeg kunne kanskje ønsket meg en mer tydelig struktur i fortellingen - en retning, et tema, handling eller innhold som fører et sted.
Uansett er dette en fin debut, og jeg kommer til å følge med på hva forfatteren kommer med senere.

Har du lest boka? Hva synes du i så fall?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar